Kącik europejski ED |
 |
Nasze dane |
- PIE EUROPE DIRECT - Piotrków Trybunalski
- ul. Dąbrowskiego 20, 97-300 Piotrków Tryb.
- tel. 044 649 76 62
- godziny otwarcia
- wtorek - czwartek 09.00 - 16.00
- Kącik EUROPE DIRECT w Sulejowie
- ul. Błonie 10 A, 97-330 Sulejów
 |
Infolinia |
BEZPŁATNA* INFOLINIA
00 800 6 7 8 9 10 11
* Niektórzy operatorzy telefonii komórkowej (również aparaty w budkach telefonicznych i w hotelach) nie udostępniają połączeń z numerami 00 800 lub mogą pobierać za nie opłaty. |
Akademia |

Kliknij baner, aby dowiedzieć się więcej. |
Nasze publikacje |
 |
Współpraca |


Współpracujemy z Urzędem Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

A także z Urzędem Miejskim w Sulejowie |
Statistics |
System : Linux r
PHP : 5.6.40
MySQL : 5.7.30-33-log
Czas : 04:05
Pamięć podręczna : Włączono
GZIP : Włączono
Użytkowników : 5
Artykułów : 2017
Zakładki : 19
Odsłon : 2331012
|
|
 |
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Piątek, 24 Lipiec 2015 06:59 |

Odlatując na urlop warto wyposażyć się nie tylko w krem z filtrem, czy przewodnik turystyczny, ale także w kilka pomocnych informacji o zasadach podróżowania. Dla tych wszystkich, którzy rozpoczęli wakacyjne podróże lub dopiero planują urlopy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina podstawowe prawa pasażera. Podróżującym po krajach UE polecamy zaopatrzyć się we wszechstronny, interaktywny poradnik instalując aplikację naszej sieci ECC-NET Travel.
Zagubienie lub zniszczenie bagażu
Twoje Prawa:
- Prawo do odszkodowania. Za zniszczenie lub zagubienie bagażu linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność do górnej granicy 1131 SDR (co stanowi kwotę ok. 5918 PLN). Obowiązek udowodnienia poniesionej szkody spoczywa na konsumencie.
Warto wiedzieć:
- Po stwierdzeniu zagubienia lub zniszczenia bagażu należy: znajdując się jeszcze na lotnisku udać się do punktu informacyjnego, wypełnić formularz nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR (Property Irregularity Report) i zachować jego kopię oraz złożyć reklamację w terminie: 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od odbioru opóźnionego bagażu. Przepisy nie precyzują czasu na reklamację zaginionego bagażu. Gotowy formularze reklamacji w polskiej i angielskiej wersji językowej znajdują się na stronie:http://www.konsument.gov.pl/.
- W razie zagubienia bagażu, trudno jest oszacować pełną wartość utraconych przedmiotów, dlatego warto jest załączyć do reklamacji posiadane paragony. Sposobem na udokumentowanie zawartości bagażu może być również zrobienie jego zdjęć przed wylotem i dokładnej listy spakowanych przedmiotów.
- Regulaminy wielu przewoźników wyłączają odpowiedzialność linii lotniczych za cenne rzeczy wkładane do bagażu, tj. biżuteria, sprzęt fotograficzny czy sportowy. Tego rodzaju przedmioty lepiej przewozić w torbie podręcznej, albo dodatkowo ubezpieczyć.
Opóźniony lot
Twoje Prawa:
- Prawo do otrzymania pisemnej informacjio przepisach na temat odszkodowania i przysługującej pomocy pasażerowi dotkniętemu opóźnieniem o co najmniej 2 godziny.
- Prawo do opieki: otrzymanie bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania.
- Prawo do bezpłatnego zakwaterowania i darmowego transportu między lotniskiem a hotelem.
- Prawo do zwrotu kosztów biletu lub lotu powrotnego do pierwszego miejsca odlotu, gdy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin.
- Prawo do odszkodowania w wysokości od 250 EUR do 600 EUR (w zależności od zasięgu podróży) w przypadku, gdy pasażerowie przybędą do miejsca docelowego co najmniej 3 godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika godzinie przylotu (na podstawie wyroku z dnia 19 listopada 2009 roku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07)
Warto wiedzieć:
|
|
|
|
 |
Goście online |
Naszą witrynę przegląda teraz 46 gości |
|