KE poradzi kibicom |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Anna Jędrzejewska |
Wtorek, 05 Czerwiec 2012 08:31 |
Kibice wybierający się na mecze EURO 2012 podczas pobytu w Polsce i na Ukrainie będą mogli korzystać z bezpłatnych porad konsumenckich, które ułatwią im podróżowanie czy korzystanie z usług medycznych. Komisja Europejska oraz Unia Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) właśnie uruchomiły specjalną stronę internetową oraz dwie infolinie. - Chcemy, aby wszyscy kibice miło spędzili ten czas – wyjaśnia szef UEFA Michel Platini. Komisarz UE ds. zdrowia i polityki konsumenckiej, John Dalli, oraz przewodniczący UEFA Michel Platini rozpoczęli konsumencką kampanię informacyjną dla kibiców podróżujących na mistrzostwa w piłce nożnej EURO 2012 r. Strona internetowa, dostępna ze strony głównej UEFA EURO 2012 oraz z wielu innych stron internetowych, w tym z Europejskich Centrów Konsumenckich, zawiera wskazówki, jak najlepiej przygotować się do podróży do Polski (i z powrotem) i co zrobić w przypadku napotkanych w tym czasie problemów. (http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_en.htm). Centrum informacji Europe Direct udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania online w sprawie ogólnych praw konsumenckich w UE w 23 językach, podczas gdy linia informacyjna dla konsumentów w języku angielskim, działająca przy polskiej Federacji Konsumentów, zapewni wsparcie prawne osobom, które napotkają na problemy konsumenckie w Polsce. Dla kibiców wywieszane będą plakaty informujące o tych usługach w popularnych hotelach. Komisarz Dalli powiedział: Wiem, że kibice są w pełni skoncentrowani na tym, jak w rozgrywkach EURO wypadnie ich ulubiona drużyna. Tym ważniejsze jest, aby nic nie zepsuło ich radości! Kibice mogą znaleźć praktyczne wskazówki, w jaki sposób radzić sobie z problemami, które mogą napotkać jako konsumenci, np. w przypadku opóźnień lotów, zagubionego bagażu lub usług hotelowych, które nie odpowiadają temu, co zostało przedstawione w broszurze, na podstawie której je zamawiali. Michel Platini, przewodniczący UEFA, dodał: Cieszę się, że UEFA i Komisja Europejska ponownie współpracowały przy przygotowaniu praktycznych wskazówek i wsparcia dla konsumentów. Dzięki temu kibice ze wszystkich krajów będą mogli miło spędzić czas w Polsce i na Ukrainie. Linia informacyjna Od 1 czerwca do 31 lipca 2012 r. otwarta będzie linia informacyjna dla konsumentów, gdzie kibice będą mogli uzyskać odpowiedź na dowolne pytanie, jakie mogą mieć podczas pobytu w Polsce. Będzie ona obsługiwana przez polską Federację Konsumentów i finansowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Polsce oraz Komisję Europejską. Udzieli ona porad prawnych, jak rozwiązać konkretne problemy w Polsce.
Ponadto usługi te będzie wspierać Europe Direct, dzięki swoim możliwościom obsługi zapytań w 23 językach UE. Będzie tam można kierować pytania np.: jakie prawa przysługują klientowi w przypadku odwołania lotu? co należy zrobić, gdy produkt jest wadliwy? Jak w przypadku nagłej potrzeby korzystać z usług medycznych? jaki dokument jest potrzebny w przypadku podróży na Ukrainę? Internetowy formularz pomocy Z Europe Direct można kontaktować się za pomocą informacyjnej usługi online w 23 językach UE. Usługa ta zapewnia udzielenie, średnio w ciągu trzech dni roboczych, odpowiedzi na pytania ogólne we wszelkich kwestiach dotyczących spraw UE, a w razie potrzeby – przekazuje zapytania do właściwych służb pomocy. http://europa.eu/europedirect/ Dodatkowe informacje Kampania UE-UEFA odbywa się przy wsparciu sieci 29 Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). ECC-Net może udzielać kibicom porad w sprawach konsumenckich przed ich wyjazdem oraz zapewnić dodatkowe wsparcie - kontaktując się z przedsiębiorstwami lub śledząc sposób załatwienia skargi – po ich powrocie. Dane kontaktowe 29 Europejskich Centrów Konsumenckich można znaleźć pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_pl.htm Mimo, że ECC znajduje się w każdym kraju UE oraz w Norwegii i Islandii, brak jest takiego ośrodka na Ukrainie. Jednakże w każdym poważnym przypadku dla obywateli UE podróżujących poza UE dostępna jest obecnie ochrona konsularna ze strony konsulatu ich kraju obywatelstwa lub jakiegokolwiek innego państwa UE. Informacje ogólne: UEFA EURO 2012 „EURO” to europejskie mistrzostwa w piłce nożnej organizowane przez UEFA i odbywające się co cztery lata. Współgospodarzami UEFA EURO 2012 będą Polska i Ukraina. Oczekuje się, że na turniej przybędzie do 4 mln fanów futbolu, by oglądać mecze na stadionach lub na dużych ekranach w specjalnie zaprojektowanych strefach kibica. Mecz inauguracyjny odbędzie się 8 czerwca w Warszawie. Finał przewidziany jest na 1 lipca w Kijowie. Rozgrywki będą się odbywać w ośmiu miastach w obu krajach. W turnieju uczestniczyć będzie łącznie 16 drużyn, podzielonych na cztery grupy po cztery zespoły. Grupa A: Polska, Grecja, Rosja i Czechy; Grupa B: Holandia, Dania, Niemcy i Portugalia; Grupa C: Hiszpania, Włochy, Irlandia i Chorwacja; Grupa D: Ukraina, Szwecja, Francja i Anglia. Więcej informacji na temat turnieju EURO 2012: http://www.uefa.com/uefaeuro/season=2012/matches/index.html Więcej informacji na temat praw konsumentów: http://ec.europa.eu/consumers/index_pl.htm
|