Treści cyfrowe - Baw się bezpiecznie! |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Anna Jędrzejewska |
Piątek, 27 Luty 2015 09:22 |
Wspierana przez Komisję Europejską witryna Consumer Classroom ogłasza trzeci coroczny konkurs międzyszkolny. Do udziału zapraszamy wszystkie szkoły ponadpodstawowe w Unii Europejskiej. Wykorzystajcie kreatywność i pracę zespołową do przygotowania prezentacji na temat młodzieży korzystającej z treści cyfrowych.
Treści cyfrowe przenikają dziś wszelkie dziedziny życia. Uczniowie mają łatwy dostęp do bezpłatnych i płatnych produktów online, szczególnie muzyki, filmów, książek elektronicznych oraz gier. Problem bezpieczeństwa podczas użytkowania i kupowania treści cyfrowych obejmuje różnorodne zagadnienia, takie jak ochrona danych osobowych, skutki legalnego i nielegalnego korzystania z treści, podatność młodych konsumentów na zagrożenia czy różnice w dostępie między poszczególnymi krajami Europy.
Zgodnie z Europejską agendą cyfrową (inicjatywą w ramach strategii „Europa 2020”) Jean-Claude Juncker — nowy przewodniczący Komisji Europejskiej wybrany w październiku 2014 r. — uznał treści cyfrowe za jeden z najważniejszych priorytetów na drodze do zbudowania jednolitego rynku treści cyfrowych. Temat ten obejmuje wniosek Komisji dotyczącydyrektywy COM/2012/010, który oznacza aktywne negocjowanie wspólnych zasad ochrony danych w Unii Europejskiej.
Uczestnik konkursu i klasa partnerska muszą określić, które aspekty treści cyfrowych będą badane. Wystarczy przesłać lekcję interaktywną, stronę internetową, film lub scenkę, które obejmują klasę partnerską i dotyczą tematu „młodzież korzystająca z treści cyfrowych”. To niepowtarzalna okazja do wykazania się kreatywnością.
Ten projekt sprawi, że wyjdziecie z klasy, gdyż niezbędna będzie współpraca z inną europejską szkołą! Za pomocą narzędzi dostępnych na stronie Consumer Classroom możecie połączyć się ze szkołą partnerską w innym europejskim kraju, aby wspólnie uczyć się i dzielić doświadczeniami międzykulturowymi. Ćwiczenie składa się z trzech etapów:
Zapraszamy do udziału w konkursie i przedstawienia swoich pomysłów dotyczących treści cyfrowych! NAGRODY:
|