Starzejąca się Europa - co robić? |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Wtorek, 30 Listopad 2021 10:21 |

W imieniu organizatorów (Komisja Europejska Przedstawicielstwo w Polsce we współpracy z ośrodkiem dialogu i analiz THINKTANK) zapraszamy na cykl debat skierowanych do szerokiej publiczności o sprawach dotyczących każdego Polaka.
Kolejna z serii „ROZMÓW O EUROPIE” będzie poświęcona starzeniu się społeczeństw w Europie.
Stary kontynent się starzeje. Jak na to reagować?
2 grudnia, godz. 17.00 na profilach Facebook Komisji Europejskiej Przedstawicielstwa w Polsce i ośrodka THINKTANK
Eksperci odpowiedzą m.in. na takie pytania:
• Jak starzenie się społeczeństw w Europie wpływa na sytuację w poszczególnych krajach członkowskich? • Co możemy z tym zrobić na szczeblu unijnym, krajowym i samorządowym? • Jakie zmiany prawne w Polsce są wskazane w oparciu o Green Paper on Ageing wydany przez Komisję Europejską? • W jaki sposób samorządy uwzględniają zjawisko starzenia się obywateli?
|
Więcej…
|
|
CulturEU: Komisja zwiększa wsparcie dla sektora kultury tworząc internetowy przewodnik na temat unijnego finansowania |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Wtorek, 30 Listopad 2021 10:12 |

Grafika © Komisja Europejska 2021
29 listopada Komisja Europejska uruchomiła nowy interaktywny przewodnik ilustrujący wszystkie możliwości finansowania dostępne dla sektora kultury i sektora kreatywnego na szczeblu UE. CulturEU to punkt kompleksowej obsługi w zakresie finansowana unijnego, który obejmuje 75 różnych możliwości finansowania z 21 programów unijnych, począwszy od „Kreatywnej Europy”, poprzez „Horyzont Europa”, aż po fundusze strukturalne i InvestEU. Za pomocą kilku kliknięć każdy europejski podmiot kultury może zostać skierowany do najodpowiedniejszego dostępnego dla niego unijnego wsparcia finansowego.
Przewodnik opracowano, aby pomóc wszystkim partnerom działającym w sektorze kultury i sektorze kreatywnym – niezależnie od ich rodzaju i rozmiaru – w korzystaniu z unijnego systemu finansowania i zrozumieniu, jakie możliwości finansowania są dla nich dostępne, a także jak łatwiej mogą uzyskać do nich dostęp. Zainteresowane strony mogą automatycznie filtrować odpowiednie możliwości finansowania w oparciu o swoje potrzeby, sektor działania i rodzaj organizacji, którą reprezentują. Przewodnik uzupełniono inspirującymi przykładami i najlepszymi praktykami.
|
Więcej…
|
W Parlamencie Europejskim o skandalu z oprogramowaniem Pegasus |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Poniedziałek, 29 Listopad 2021 13:26 |
 Posłowie z Komisji ds. Swobód Obywatelskich będą w poniedziałek omawiali kwestie wpływu skandali z oprogramowaniem Pegasus na prawa podstawowe.
W debacie wezmą udział: - Laurent Richard (Dyrektor Wykonawczy Forbidden Stories, laureata nagrody im. Daphne Caruana Galizia za rok 2021); - Etienne Maynier (specjalista ds. technologii, Amnesty International’s Security Lab); - Wojciech Wiewiórowski, Europejski inspektor ochrony danych.
Źródło: https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20211126IPR18221/meps-to-discuss-pegasus-spyware-scandal |
Demokracja europejska: Komisja proponuje nowe przepisy dotyczące reklamy politycznej, prawa wyborczego i finansowania partii politycznych |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Piątek, 26 Listopad 2021 08:09 |

Komisja Europejska przedstawiła 25 listopada wniosek w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej w ramach środków mających na celu ochronę integralności wyborów i demokratycznego uczestnictwa. Proponowane przepisy wymagałyby, aby wszelkie reklamy polityczne były wyraźnie oznaczone jako takie i zawierały informacje m.in. o tym, kto za nie zapłacił i ile. Techniki targetowania politycznego i amplifikacji musiałyby zostać podane do wiadomości publicznej z bezprecedensową dokładnością, a w przypadku wykorzystywania wrażliwych danych osobowych bez wyraźnej zgody osoby zainteresowanej zakazano by ich stosowania. Komisja zaproponowała również aktualizację obowiązujących obecnie przepisów unijnych dotyczących „migrujących obywateli UE” oraz ich prawa głosu w wyborach lokalnych i europejskich oraz europejskich partii i fundacji politycznych.
Jasne zasady przejrzystości i targetowania reklamy politycznej
W związku z trwającą transformacją cyfrową ludzie muszą być w stanie łatwo ustalić, czy mają do czynienia z opłaconą treścią polityczną – w sieci i poza nią oraz uczestniczyć w otwartych debatach pozbawionych dezinformacji, ingerencji i manipulacji. Powinni jasno zdawać sobie sprawę z tego kto zasponsorował daną reklamę polityczną i dlaczego.
Główne środki określone w proponowanym rozporządzeniu w sprawie przejrzystości i targetowania reklam politycznych obejmują:
• Zakres; • etykiety przejrzystości; • surowe warunki targetowania i amplifikacji; • kary za naruszenia.
|
Więcej…
|
Uwaga webinarium WHO dla sektora ochrony zdrowia |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Piątek, 26 Listopad 2021 07:57 |

W imieniu organizatorów
(Regionalne Biuro WHO na Europę i Narodowy Instytut Leków, Wydział Kontroli Antybiotykooporności)
zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium organizowanym w celu zainicjowania dialogu na temat programów zarządzania środkami przeciwdrobnoustrojowym
“Zasady zarządzania środkami przeciwdrobnoustrojowymi i 10 najczęściej stosowanych interwencji”
wtorek, 30 listopada 2021 godz. 15:30 – 16:30
Rejestracja tutaj
Webinarium prowadzone będzie w języku angielsku z tłumaczeniem symultanicznym na czeski, słowacki i polski
Wydarzenie skierowane jest do dyrektorów szpitali, liderów sektora ochrony zdrowia i lekarzy pierwszego kontaktu.
|
Więcej…
|
|
|
|
|
Strona 475 z 798 |