Zapraszamy do udziału w projekcie „Akademia Młodego Europejczyka - Co wiesz o Parlamencie Europejskim” |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Sobota, 09 Marzec 2019 15:52 |

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w projekcie Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct - Piotrków Trybunalski „Akademia Młodego Europejczyka - Co wiesz o Parlamencie Europejskim”.
W maju 2019 roku odbędą się kolejne wybory do Parlamentu Europejskiego. W związku z tym chcemy przekazać uczniom szkół średnich niezbędną wiedzę na temat tego czym jest i jak działa jedyna w Unii Europejskiej instytucja wybierana przez obywateli w powszechnych wyborach.
Kierujemy do Państwa propozycję bezpłatnych lekcji europejskich, które w przystępny sposób, z wykorzystaniem gry stworzonej przez sieć informacyjną Europe Direct „Gwiezdny Ekspres” poszerzają wiedzę uczniów z zakresu edukacji europejskiej. W lekcji mogą uczestniczyć klasy, wybrani, zainteresowani tematem uczniowie lub Szkolne Kluby Europejskie. Przywozimy na nasze lekcje także bezpłatne materiały o tematyce Unii Europejskiej m.in. przewodniki po instytucjach UE, publikacje UE w pigułce i inne tematycznie powiązane broszury.
|
Więcej…
|
|
Eurobarometr 90: co Polacy myślą o Unii? |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Czwartek, 07 Marzec 2019 08:13 |

Polacy pozytywnie postrzegają UE, ufają Parlamentowi Europejskiemu i wiedzą na jakich zasadach wybierani są posłowie. Rośnie zadowolenie z funkcjonowania demokracji i biegu spraw w Polsce. Jednocześnie ponad połowa ankietowanych sądzi, że polskie media publiczne nie są wolne od politycznych nacisków. Komisja Europejska publikuje najnowszy raport Eurobarometr 90 na temat opinii publicznej w krajach UE.
Ponad połowa badanych Polaków postrzega Unię Europejską pozytywnie i ufa unijnemu parlamentowi. Na pół roku przed kolejnymi wyborami do Parlamentu Europejskiego zdecydowana większość (70 proc.) wie na jakich zasadach wybierani są europejscy posłowie, podczas gdy taką wiedzę wykazuje 59 proc. ogółu Europejczyków. Poziom zaufania do unijnych instytucji oraz pozytywnego nastawienia do Unii Europejskiej są w Polsce wyższe od europejskiej średniej.
|
Więcej…
|
Konkurs dla młodych tłumaczy rozstrzygnięty |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Poniedziałek, 04 Marzec 2019 16:34 |

Wyłoniono laureatów 12. edycji konkursu Juvenes Translatores organizowanego przez Komisję Europejską. Najlepszy młody tłumacz z każdego z 28 państw członkowskich UE wiosną pojedzie do Brukseli, aby odebrać nagrodę i spotkać się z zawodowymi tłumaczami z KE. Laureatem z Polski został Krzysztof Warzocha z warszawskiego XXII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. José Martí.
Tematem tegorocznej edycji konkursu dla uczniów szkół średnich był Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego. Tłumacze Komisji Europejskiej – organizatorzy konkursu – wybrali ich spośród 3252 uczestników z 751 szkół w całej Europie.
|
Więcej…
|
Wnioski KE ze sprawozdań w sprawie walki z dezinformacją |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Piątek, 01 Marzec 2019 09:15 |

Komisja Europejska opublikowała 28 lutego sprawozdania platform Facebook, Google i Twitter na temat postępów poczynionych w styczniu 2019 r. w wypełnianiu ich zobowiązań w zakresie zwalczania dezinformacji. Te trzy platformy internetowe, będące sygnatariuszami kodeksu postępowania w zakresie zwalczania dezinformacji, zostały poproszone o składanie comiesięcznych sprawozdań z działań przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w maju 2019 r.
Główne wnioski ze sprawozdań sygnatariuszy:
• Facebook nie przedstawił informacji na temat wyników działań podjętych w styczniu w odniesieniu do kontroli umieszczania reklam. Wcześniej zapowiedział, że w marcu 2019 r. udostępni ogólnounijne archiwum reklamy politycznej i reklamy tematycznej. Sprawozdanie zawiera aktualne informacje na temat przypadków ingerencji w państwach członkowskich UE, które pochodziły z państw trzecich, ale nie zawiera informacji o liczbie fałszywych kont usuniętych z powodu ich szkodliwych działań wymierzonych konkretnie w Unię Europejską.
• Google przekazał dane dotyczące działań podjętych w styczniu w celu poprawy kontroli umieszczania reklam w UE w podziale na państwa członkowskie. Przedstawione wskaźniki nie są jednak wystarczająco szczegółowe i nie wyjaśniają w jakim zakresie podjęto działania w celu rozwiązania problemu dezinformacji, a w jakim zakresie w innych celach (np. reklama wprowadzająca w błąd). 29 stycznia Google opublikował nową politykę dotyczącą „reklamy wyborczej” i będzie publikować sprawozdania z przejrzystości w zakresie reklam, gdy tylko reklamodawcy zaczną zamieszczać takie reklamy. Google nie przedstawił konkretnych dowodów wdrożenia polityki w zakresie integralności swoich usług za styczeń.
|
Więcej…
|
Brexit: firmy gotowe na każdy scenariusz |
|
|
|
Wpisany przez Anna Jędrzejewska
|
Czwartek, 28 Luty 2019 13:25 |

Wzrasta ryzyko, że do 30 marca br. nie uda się doprowadzić o zawarcia porozumienia z Wielką Brytanią w sprawie tzw. brexitu. To scenariusz, który może zagrozić europejskim firmom działającym na brytyjskim rynku. Dlatego Komisja Europejska uruchomiła - adresowaną do przedsiębiorstw - kampanię informacyjną dotyczącą ceł i podatków pośrednich takich jak VAT w sytuacji, gdy Zjednoczone Królestwo przestanie być członkiem UE.
Rozpoczęta kampania ma na celu zwiększenie świadomości w społeczności unijnych przedsiębiorców, w szczególności wśród MŚP. Przedsiębiorstwa, które chcą przygotować się do scenariusza zakładającego brak porozumienia i nadal prowadzić handel ze Zjednoczonym Królestwem, powinny:
|
Więcej…
|
|
|
|
|
Strona 643 z 798 |