W jaki sposób Parlament Europejski chce lepiej chronić konsumentów grających w gry wideo online? |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Anna Jędrzejewska |
Środa, 18 Styczeń 2023 10:35 |
W jaki sposób Parlament Europejski chce lepiej chronić konsumentów grających w gry wideo online? 17 stycznia posłowie do PE debatowali sektorem gier on-line i wzywają do harmonizacji przepisów UE, aby zapewnić lepszą ochronę graczom online. Tekst, nad którym posłowie zagłosują 18 stycznia, uznaje również istotny potencjał tego sektora w zakresie innowacji, wzrostu i tworzenia miejsc pracy oraz proponuje środki wspierające go. Posłowie odnieśli się do takich kwestii jak, bezpieczniejsze środowisko dla graczy (w tym kwestie problematycznych zakupów w grach, sprzedaży waluty z gier za prawdziwe pieniądze, sprzedaży kont, ale także zagadnienia łatwiejszej rezygnacji z subskrypcji gier on-line). Debatowano także o lepszej ochronie nieletnich przed możliwymi szkodami wynikającymi z gier wideo online i reklamy ukierunkowanej. Posłowie wezwali UE do wprowadzenia lepszych narzędzi kontroli rodzicielskiej, zgodnych z ogólnoeuropejskim systemem informacji o klasyfikacji gier ze względu na wiek (PEGI), które umożliwiłby rodzicom sprawowanie większej kontroli nad zwyczajami ich dzieci podczas grania oraz lepsze monitorowanie czasu i pieniędzy, jakie ich dzieci wydają na gry wideo. Biorąc pod uwagę potencjalny negatywny wpływ gier wideo na zdrowie psychiczne, posłowie chcą, aby projektanci gier unikali manipulacyjnego projektowania gier, które może prowadzić do uzależnienia od gier, izolacji i nękania w sieci. Kwestia dotyczy także zapewnienia bezpieczeństwa wrażliwym grupom szczególnie wrażliwym, konsumenci powinni mieć łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji o grze, aby móc podjąć świadomą decyzję o ewentualnym zakupie. Parlament domaga się również, aby producenci internetowych gier wideo dążyli do tworzenia gier, które są bardziej włączające społecznie i dostępne. Posłowie odnieśli się także do kwestii ochrony danych osobowych, która w grach wideo on-line wymaga ich zdaniem poprawy. Wspieranie sektora gier wideo online Jednocześnie, posłowie wskazali, że sektor internetowych gier wideo rozwija się dynamicznie i przyczynia się do cyfrowej transformacji UE. Wiele osób korzysta z internetowych gier wideo nie tylko w celach rekreacyjnych, ale także aby ćwiczyć umysł. Gry są również przydatnym narzędziem edukacyjnym. Parlament Europejski poprosił Komisję Europejską o przedstawienie europejskiej strategii dla gier wideo, aby wspierać ponad 90 000 miejsc pracy generowanych przez ten sektor w Europie. Ze względu na szybki rozwój tego sektora, należy wziąć pod uwagę aspekty gospodarcze, społeczne, edukacyjne, kulturalne i innowacyjne internetowych gier wideo. Aby uczcić osiągnięcia w tym sektorze, Parlament chce ustanowić doroczną nagrodę UE za najlepszą grę wideo online. Źródło i więcej informacji: https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/society/20230112STO66402/ochrona-graczy-online-piec-propozycji-parlamentu-europejskiego |