Wiedza finansowa obywateli UE do poprawki |
![]() |
Wpisany przez Anna Jędrzejewska |
Środa, 12 Styczeń 2022 10:25 |
Wiedza finansowa: Komisja i OECD-INFE publikują wspólne ramy mające na celu podniesienie umiejętności finansowych obywateli Komisja Europejska i działająca w ramach OECD Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej (OECD-INFE) opublikowały 11 stycznia wspólne ramy kompetencji finansowych UE/OECD-INFE dla dorosłych. Ramy te mają przyczynić się do podniesienia umiejętności finansowych obywateli, aby mogli oni podejmować właściwe decyzje dotyczące ich finansów. Będą one wspierać opracowywanie polityki publicznej, programów wiedzy finansowej i materiałów edukacyjnych przez państwa członkowskie, instytucje edukacyjne i branżę. Będą również wspierać wymianę dobrych praktyk między decydentami i zainteresowanymi stronami w UE. Lepsze zrozumienie kwestii finansowych umożliwia obywatelom lepsze zarządzanie swoimi finansami i pozwala im bezpieczniej i z większą pewnością siebie uczestniczyć w transakcjach na rynkach finansowych. Przedstawione dziś ramy kompetencji finansowych są wynikiem realizacji działań zapowiedzianych w planie działania na rzecz unii rynków kapitałowych z 2020 r. Stanowią one ważny etap prac, które Komisja prowadzi z myślą o upowszechnianiu wiedzy finansowej, a także są wynikiem dotychczasowych działań prowadzonych przez OECD-INFE w tym obszarze. Opublikowane wspólne ramy kompetencji finansowych dla dorosłych określają kluczowe umiejętności, dzięki którym konsumenci mogą podejmować trafne decyzje finansowe, oraz opierają się na kompetencjach określonych w stworzonych przez grupę G-20/OECD-INFE ramach podstawowych kompetencji w zakresie wiedzy finansowej dla dorosłych, które dostosowano do kontekstu UE z uwzględnieniem umiejętności cyfrowych i umiejętności w zakresie zrównoważonego finansowania. Źródło i więcej informacji: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/pl/ip_22_283 |
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...