Jak nas traktują sklepy internetowe? |
Wpisany przez Anna Jędrzejewska |
Czwartek, 02 Luty 2023 10:29 |
Jak nas traktują sklepy internetowe? Image by Buffik from Pixabay Manipulacyjne praktyki internetowe wykryte w 148 z 399 skontrolowanych sklepów internetowych w UE W trakcie kontroli przyjrzano się również trzem konkretnym rodzajom praktyk manipulacyjnych, które mają skłaniać konsumentów do podjęcia decyzji, które mogą nie leżeć w ich najlepszym interesie, tzw. zwodniczy interfejs. Do takich zwodniczych interfejsów należą: fałszywe liczniki odmierzające czas; interfejsy internetowe zaprojektowane w taki sposób, aby skłonić konsumentów do dokonania zakupu, wykupienia abonamentu lub dokonania innego wyboru, oraz ukryte informacje. Dochodzenie wykazało, że 148 stron internetowych zawierało co najmniej jeden z trzech rodzajów zwodniczych interfejsów. • 42 strony internetowe korzystały z fałszywych liczników odmierzających czas i podawały terminy zakupu konkretnych produktów. Dalsze kroki Organy krajowe skontaktują się z odnośnymi przedsiębiorcami w celu skorygowania ich stron internetowych i podjęcia w razie potrzeby dalszych działań zgodnie z procedurami danego kraju. Komisja gromadzi też uwagi na temat trzech dyrektyw związanych z ochroną konsumentów, aby ustalić, czy zapewniają one wysoki poziom ochrony w środowisku cyfrowym. Mowa o dyrektywie o nieuczciwych praktykach handlowych, dyrektywie w sprawie praw konsumentów oraz dyrektywie w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich. Konsultacje publiczne potrwają do 20 lutego 2023 r. Opinię można wyrazić pod adresem: https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/13413-Sprawiedliwosc-cyfrowa-ocena-adekwatnosci-unijnego-prawa-ochrony-konsumentow_pl Źródło i więcej informacji: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/pl/ip_23_418 |
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...