Komórkowe zagadki |
Piątek, 09 Sierpień 2013 13:47 |
Dlaczego średnia cena minuty połączenia komórkowego w krajach UE może się różnić nawet siedmiokrotnie? Komisja Europejska przyjrzała się rozbieżnościom na krajowych rynkach telekomunikacyjnych. - Potrzebnejest stworzenie prawdziwie jednolitego rynku, który zapewni odpowiedni poziom łączności na całym kontynencie – przekonuje wiceprzewodnicząca KE Neelie Kroes.
Użytkownicy telefonów komórkowych w całej Unii Europejskiej napotykają ogromne różnice cen za te same usługi. Największą rozbieżność w kosztach można zaobserwować w przypadku krajowych połączeń w sieciach komórkowych − 774 proc. różnicy między Litwą, państwem z najniższymi kosztami, a Holandią, gdzie połączenia są najdroższe. Takich rozbieżności cenowych nie można wyjaśnić różnicami w jakości czy kosztach świadczenia usług, ani też różnicami między siłą nabywczą konsumentów w poszczególnych państwach. Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Neelie Kroes stwierdziła: -Dane te wyraźnie pokazują, że 28 istniejących obecnie krajowych rynków telekomunikacyjnych nie przynosi konsumentom korzyści, jakie dałby im jednolity rynek. Pilne podjęcie działań w celu stworzenia prawdziwie jednolitego rynku, który zapewni odpowiedni poziom łączności na całym kontynencie, ma pierwszorzędne znaczenie dla całej Unii Europejskiej. Więcej informacji na ten temat na stronie: http://ec.europa.eu/polska/news/130806_komorki_pl.htm |
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...